Voor een van onze klanten hebben we het proces van orderpicken geoptimaliseerd. Het doel was daarbij tweeledig:
Het I-TeQ-systeem bepaalt vanaf nu welke orders er worden ‘uitgedeeld’ aan de orderpickers. Hiermee wordt voorkomen dat men op de loodsvloer de krenten uit de pap selecteert en de ‘gemakkelijke’ orders als eerste worden gelopen. De volgorde van de te dispatchen orders is hierbij vanaf de planning wel nog te beïnvloeden door het geven van prioriteit aan orders. Ook heeft men op kantoor een helicopterview op alle te lopen orders en alle actieve orderpickers en kan men middels ‘drag&drop’ het automatisch dispatchen per orderpicker overrulen.
Doordat de orders worden gelopen met handhelds waarbij de artikelen (in een preffered looproute) worden gescand wordt er automatisch data opgebouwd m.b.t. tijden. Op deze wijze ontstaat er een bron van data waarbij management-informatie kan worden getoond over doorlooptijden per artikel, per order, per klant, per medewerker, etc. Tevens kan er op basis van deze data ook een prognose worden gemaakt van de te verwachten ‘looptijd’ bij nieuwe orders.
Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op voor een toelichting en/of demo!
Begin 2014 startte Kempen Transport onder begeleiding van Cura Consultancy een onderzoek naar de eisen en wensen aan een nieuwe software-oplossing voor haar transport- en warehouseactiviteiten….
Rebrex is een jonge en dynamische speler in de expeditie branche welke we sinds kort tot de I-TeQ-klantenkring mogen rekenen. Rebrex biedt haar klanten een…
Boekhoudkoppelingen zijn uiteraard niet nieuw voor ons. Naar legio financiële systemen koppelen reeds we naar wens voor onze klanten: • Debiteuren• Crediteuren• Uitgaande facturen• Inkomende…
Ondanks het feit dat flexibel maatwerk onze specialiteit is, ontwikkelen we regelmatig ook functionaliteit die desgewenst voor alle klanten van toepassing kan zijn. Goed voorbeeld…